Často kladené dotazy

Domů / O letenkách / Často kladené dotazy

Při rezervaci letu

Je rezervace závazná?

Dokud není letenka uhrazena a vystavena, můžete rezervaci kdykoliv bezplatně změnit nebo zrušit. Stejně tak ji ale může zrušit či změnit letecká společnost. Nejčastěji se jedná o změnu termínu pro vystavení letenky, změna ceny či změna výše letištních poplatků. Jakmile je však letenka vystavena, jakékoliv změny ceny se vás již nedotýkají. Od chvíle vystavení však platí pro případnou změnu či zrušení rezervace tarifní podmínky dopravce.

Je možná změna jména rezervaci?

Změnu jmen v rezervaci většina leteckých společností neumožňuje, a proto je třeba provést rezervaci vždy na konkrétní jméno a příjmení cestujícího. V případě, že je ve jméně chyba (přehozená písmena, chyba transkripce,..), je potřeba kontaktovat leteckou společnost, která může chybu (zpravidla do 3 písmen) opravit. V opačném případě je potřeba stávající rezervaci zrušit a vytvořit novou. Lety však již nemusí být dostupné, případě mohou být k dispozici za vyšší cenu, proto doporučujeme správnosti jména věnovat náležitou pozornost.

Která letenka je ta nejvýhodnější?

Co je dobré vědět, aby vás zdánlivě levná letenka nestála v konečném důsledku o moho víc?

Každá letenka má specifické podmínky:

  • předem určenou dobu platnosti - například 1, 3, 6 měsíců
  • minimální dobu pobytu – např. „přes víkend“, kdy z dané destinace nesmíte odletět zpět dříve než v neděli, bez ohledu na to, kdy letíte tam
  • možnost nebo zákaz jakékoliv změny/storna po vystavení

Pokud plánujete změnit datum návratu, je dobré dopředu vědět, kolik vás to bude stát a jestli je to vůbec možné. Čím levnější letenka je, tím má zpravidla více omezení.

Jak mohu letenku uhradit?

Nejjednodušší způsob provedení platby je přímo v průběhu online rezervace letenky platební kartou. Letenku vám následně zašleme v elektronické podobě na zadaný e-mail. Naši pobočku tedy vůbec nemusíte navštívit osobně.

Dalšími možnostmi jsou platba kartou přes zaslaný link, bankovním převodem, popř. platba v hotovosti na pobočce v Brně či v Praze. V případě, že se jedná o služební cestu a vaše firma má se společností Orbix uzavřenou smlouvu o spolupráci, bude vám vystavena faktura s odpovídající splatností.

 

Před cestou a během cesty

Jaká je povolená váha zavazadel?

Povolenou váhu zavazadel stanovují přepravní podmínky jednotlivých dopravců, které se však v současné době značně liší. Povolená váha/počet odbavených zavazadel je uveden přímo ve vašem rozpisu letu/letence. V případě kabinových zavazadel, nebo pokud si uvedenými informacemi nejste jisti, kontaktujte nás, popř. se informujte na webových stránkách příslušného dopravce. Pokud jsou vaše lety operovány různými dopravci, je potřeba se řídit restriktivnějšími podmínkami.

Pokud letíte s přestupem, předem se informujte, zda vaše zavazadla poletí až do cílové destinace (tak je tomu ve většině případů), nebo zda je třeba si je při každém přestupu vyzvednout a znovu odbavit.

Kdy se musím dostavit k odbavení?

Na letiště se prosím dostavte minimálně dvě hodiny před odletem, u letů do Kanady, USA či Izraele pak minimálně tři hodiny před odletem. Některé letecké společnosti mohou pro odbavení požadovat dokonce ještě delší dobu. Informace o odbavení prostřednictvím internetu najdete zde.

Odbavení u letecké společnosti Ryanair

Online odbavení u letecké společnosti Ryanair je komplikovanější než u jiných aerolinií. Návod jak na to najdete zde.

U některých rezervací může dojít při online odbavení ke komplikacím, např. není možné vyplnit pasové údaje či odbavení dokončit. V takovém případě doporučujeme pořídit si printscreen/fotografii chyby a budete odbaveni bezplatně na letišti. Stále častěji se také setkáváte s tzv. online ověřením, které je pro odbavení se online nutné. Více informací zde.

Mohu mít ke své letence přístup online?

Ano. Lety pravidelných dopravců si můžete vyhledat na www.viewtrip.com. Zadejte své jméno (bez diakritiky) a rezervační kód. Vaši letenku během pár kliknutí máte jako na dlani.

Je možné nastoupit cestu v místě přestupu?

Bohužel ne. Cestující je povinen dodržet pořadí letů - tedy využít jednotlivé lety v tom pořadí, v jakém jsou uvedeny na letence. Pokud není jakýkoliv let využit (např. první úsek, přelet v rámci země, ...), letecká společnost zruší všechny zbývající úseky cesty, včetně zpátečního letu, a to bez náhrady. V případě potřeby změny itineráře je tedy kontaktovat  buď leteckou společnost nebo naši agenturu telefonicky na 221 592 159 či mailem na info@orbix.cz.